Република Србија последњих година улаже у обнову и развој делова железничке мреже широм земље. У овом тренутку Инфраструктура железнице Србије а.д. ради на обезбеђивању кредитног финансирања за реконструкцију железничке пруге Београд – Ниш, од међународних финансијских институција.
У оквиру железничке пруге Београд-Ниш, деоница Сталаћ - Ђунис је одређена као приоритетна деоница којој је потребна санација. Ова деоница је за потребе изградње подељена на два дела. Први део (секција 1) се односи на изградњу једног тунела, дужине од око 3,3 км и приступних путева, док се други део (секција 2) односи на све остале радове на овој деоници. На секцији 1 се већ одвијају почетни радови и она није предмет Акционог плана расељавања, који се односи само на секцију 2, за коју ће Инфраструктура железнице тек изабрати Извођача који ће урадити главни пројекат, а потом га извести.
Између Сталаћа и Ђуниса ће се једноколосечна пруга заменити двоколосечном, и спровести модернизација пруге. Главне компоненте пројекта су следеће:
• Изградња двоколосечне пруге за брзине до 160 км/х;
• Изградња надземног контактног вода, сигнално-сигурносних и телекомуникационих инсталација;
• Изградња тунела, мостова и вијадукта;
• Модернизација железничких станица;
• Уклањање пружних прелаза у нивоу пута;
• Демонтажа постојеће једноколосечне пруге на деловима деонице од Сталаћа до Ђуниса где је планирана њена замена двоколосечном пругом.
Укупна дужина нове трасе биће око 17,7 км (приближно 5 км краће од постојеће трасе). Железничка инфраструктура ће у просеку имати укупну ширину од 14 м, међутим то варира на неким локацијама због локалне топографије и усека. Железнички коридор ће бити ограђен. У оквиру израде пројекта планирана је реорганизација неких од постојећих саобраћајница и изградња нових приступних путева, а ове измене су такође дефинисане идејним пројектом и обухваћене Акционим планом расељавања.